Sunday, 26 March 2017
KARENAH PELANGGAN 1
Suatu hari,
Pelanggan: Bos, boleh tolong tengokkan motor ni tak?
OMS: Boleh saya tahu kenapa dengan motor ni?
Pelanggan: Motor ni ....... (menceritakan masalah)
OMS: ......... (penerangan diberikan secara terperinci bagi membantu menyelesaikan masalah. Panjang sangat nak taip)
Tak abis sesi penerangan pun lagi,
Pelanggan: Eh, takkan la boleh jadi sampai macam tu sekali. Aku pergi tanya kedai melayu yang lain pun cakap macam tu jugak. Aku baru je servis motor ni!! (dalam keadaan separuh marah)
OMS: Betul, tapi itulah permasalahan motor ni.
Pelanggan: Ni yang aku tak suka dengan kedai melayu. MENIPU je kejenye. Aku datang sini sebab ingatkan nak tolong perniagaan melayu. Memang lain kali aku takkan datang dah kedai-kedai korang ni!!!!!! (Bahasa yang sudah ditapis)
(Berlalu pergi dalam keadaan marah yang meruap-ruap)
OMS: krik krik krik krik (dengan muka blur, nak marah ke nak kesian, hurmmmmmm).....
P/S: mungkin lepas ni, OMS perlu terbitkan lebih banyak tips bagi mengelakkan salah faham dan memudahkan pemahaman pelanggan.
Sekian.
#tenaga mahir diperlukan
#tenaga separa mahir diperlukan
#kedai membaiki motosikal kota damansara
#kedai membaiki motosikal kuala lumpur
#kedai membaiki motosikal shah alam
#kedai membaiki motosikal subang
#kedai membaiki motosikal sungai buloh
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment